Zdarzyło Ci się wstać rano zmęczoną, bez energii, pomimo dłuższego snu? Może przed snem zjadłaś niewłaściwą kolację? A może pijesz nadal za mało wody? Mogą to być przykładowe przyczyny złej regeneracji podczas snu.

1-89

1. Odwodnienie:
Temat wałkowany wielokrotnie przez wszystkich. I słusznie bo pomimo tego nadal przez wielu ignorowany. Zadbaj o to by w ciągu dnia wypijać odpowiednią ilość wody - min. 1,5 l (to jest minimum, takie poważne minimum). Dodatkowo zaraz po przebudzeniu wypij szklankę letniej wody (może być z cytryną - prosty, tani i skuteczny sposób na rozgrzanie i pobudzenie wątroby do pracy).

2. Kolacja:
Dnia poprzedniego powinna dostarczyć nam odpowiedniej ilości białka i zdrowego tłuszczu (zjedzona na ok. 2 -3  godz. przed snem). Jeśli dostarczysz przed snem zbyt mało protein Twoja regeneracja z pewnością nie będzie właściwa. Zapomnij o tych głoptach, że po 18-tej nie jemy. Chyba, że chodzisz spać chwilę po 20.

3. Zbyt wysoko temperatura w sypialni:
Nie ma po co podkręcać grzejników na full bo jest nam zimno. Organizm w wysokiej temperaturze, dodatkowo pod pierzyną nigdy się właściwie nie zregeneruje. Odpowiednia temperatura powinna się mieścić w zakresie 20 – 21 stopni. Oczywiście idealna temperatura do spania to często kwestia indywidualna – jednak warto sprawdzić czy dotychczasowa jest idealna :)

4. Zimna kąpiel:
Na godzinę przed snem kąpiel kończ zimnym prysznicem – zimna woda nie tylko zwiększa odporność, pomaga zwalczać depresję a co najważniejsze – zimno pobudza brązową tkankę tłuszczową do spalania tłuszczu i glukozy w  celu pozyskania ciepła … Warto !!!

5. Długość snu:
Nie tylko sama ilość przespanych godzin ma znaczenie ale również faza snu, w której się budzimy. Każdy cykl snu składa się z kliku faz a całość cyklu trwa ok. 90 minut. Jeśli budzisz się w środku trwania cyklu – mimo przespania nawet i 8 godzin będziesz zmęczona. Wiedząc, że cały jeden cykl trwa 90 minut, zaplanuj sen tak, aby jego długość była wielokrotnością 90 minut. Nastaw budzik na przykład tak, aby spać 6 lub 7,5 godziny (dodaj do tego czas, który potrzebujesz, aby zasnąć). Zobaczysz, że gdy obudzisz się na przełomie cyklów, będziesz wyspana i pełna energii. Znacznie ułatwi Ci to wstawanie. Teraz widzisz, że uczucie wyspania niekoniecznie musi zależeć od długości Twojego snu, ale głównie od momentu, w którym się obudzisz.

Skoro wiesz już jak zaplanować swoja nocną regenerację życzę samych dobrych snów :) Ja w tym temacie sama mam wiele do zrobienia :)

Najczęściej czytane

brownie
kaloriaaa
tytan
10884486 983695951644010 225026915 n
niechudne1
12a


Polecamy

szpilki na siłowni | cookies

 zBLOGowani.pl

Ta strona używa ciasteczek, dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Brak zmian w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie. Polityka prywatności

DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd